Szolgáltatás

Image

Fő tevékenyégem emelőgépek szakértői vizsgálata.

Vállalom daruk, targoncák, jármű- és személyemelők, autódaruk, teherfelvevő eszközök (függesztékek), emelőberendezések és emelőszerkezetek üzembehelyezését (munkavédelmi szempontú előzetes vizsgálat, alkalmassági vizsgálat), szerkezeti vizsgálatát, fővizsgálatát és időszakos biztonsági felülvizsgálatát.

Működési területem Győr és vonzáskörzete, de nagyobb munkákat országosan vállalok.

Veszélyes gépek vizsgálata

Vállalom különböző veszélyes munkaeszközök időszakos biztonsági felülvizsgálatát is.

Földmunkagépek

Emelőgépeket túl rendszeresen vizsgálok még forgókotró-, rakodó- és egyéb földmunkagépeket is. Ezen tevékenységre G-D-39 (SZ) földmunkagép szakértői jogosultsággal is rendelkezem.

Hogyan dolgozok

Alaposan. Ha 20 ugyanolyan emelőgép van, és 19-nél minden rendben volt, a 20. gépet is ugyanolyan alapossággal nézem át, mint az elsőt. Ez sok emberben bizalmatlanságot, rossz érzést kelt, de úgy gondolom, hogy ez a szakma része. Részemről nincs ebben semmiféle rosszindulat, csupán így tartom biztosíthatónak a tévedés esélyének minimalizálását.

Árajánlatkérés

Az árajánlat kérése minden esetben ingyenes és mindenféle kötelezettségektől mentes. Az árajánlatot mindig egyértelműen, könnyen értelmezhető és számolható formában adom meg.

Az árajánlat kéréséhez az alábbi adatok (vagy legalább egy részük) szükségesek:

  • Vizsgálat helye (földrajzi hely, gépjárművel megközelíthetőség)
  • Emelőgépek darabszáma, fajtája, teherbírása
  • Vizsgálat típusa (üzembe helyezés, szerkezeti vizsgálat, fővizsgálat, időszakos biztonsági felülvizsgálat)
  • Vizsgálat ideje (mikor, milyen idősávban férhető hozzá)
  • Különleges vizsgálati körülmények
  • Egyéb elvárások (pl. fényképes jegyzőkönyv)

Jegyzőkönyv

A vizsgálat után a jogszabályokban és szabványokban előírtak szerinti jegyzőkönyvben rögzítem a vizsgálat típusát és körülményeit, az ellenőrzés alapját képező jogszabályokat és szabványokat, a vizsgált munkaeszköz adatait, és a feltárt hibákat. A hibákat egyértelműen kategorizálom a következők szerint:

  • A feltárt hiba javítása a megadott határidőig ütemezhető (nem súlyos hiba esetén)
  • A hiba elhárításáig a munkaeszköz nem üzemeltethető (súlyos hiba esetén)

A végén pedig egyértelműen minősítem a vizsgált munkaeszközt:

  • Üzemszerű használatra megfelelt (amennyiben nincs hiba)
  • Üzemszerű használatra megfelelt, de a feltárt hiányosságokat a megadott határidőig javítani kell (nem súlyos hiba esetén)
  • Nem felelt meg, a feltárt hiányosságokat javítani kell (súlyos hiba esetén)

Elektronikus aláírás

A jegyzőkönyveket alapvetően elektronikus formában (PDF), elektronikus aláírással hitelesítve adom át. Ez egy olyan hitelesítési eljárás, ami egyenértékű a kézzel aláírt és lepecsételt kinyomtatott dokumentummal. Ez az aláírás kizárólag elektronikus formában hiteles, a hiteles aláírás ellenőrzéséhez PDF olvasó alkalmazás/szoftver (pl. Adobe Acrobat Reader) és Internet kapcsolat szükséges. Kérésre természetesen kézzel aláírt és lepecsételt jegyzőkönyveket készítek, amit általában postán juttatok el a megrendelőhöz.

Referencia

Több kisebb és nagyobb cégnél vizsgálok rendszeresen darukat, a kis 80 kg-os manipulátortól kezdve a 65 tonnás kikötői darukon át egészen a 95 tonnás autódaruig számos típust.

Nagy számban vizsgálok targoncákat is, a gyalogkíséretű kisebb gépektől kezdve, a logisztikai rakodókon túl egészen a nagy 5-10 tonnás gépekig.

Ezeken felül vizsgálok még járműemelőket, személyemelőket, járműre szerelt darukat, emelőberendezéseket és emelőszerkezeteket.

Bár a munkáim legnagyobb része vizsgálat, szívesen végzek emelőgép ügyintéző tevékenységet is, akár külön akár az emelőgép szakértői vizsgálatokkal együtt. Ez utóbbi kimondottan szeretem, hiszen sokkal jobban ismerem a darukat és azok történetét.

A munkáim legnagyobb része gyártó és szerelő tevékenységet végző vállalatoknál történik, de tapasztalattal rendelkezem hulladék szállító- és feldolgozógépek vizsgálatában is.

Emelőgépeken túl vizsgálok még földmunkagépeket, és egyéb veszélyes munkaeszközöket is.

Toronydaruval nem foglalkozom.